" Μου διηγήθηκε ο γερο-Αντόνιο πως οι ανθρωποι από χρυσάφι ήταν οι πλούσιοι, με το λευκό το δέρμα, και ότι οι άνθρωποι από ξύλο ήταν οι φτωχοί , με το σκούρο δέρμα, που δούλευαν για τους πλουσίους και πάντα τους φορτώνονταν κι ότι οι άνθρωποι από χρυσάφι κι οι άνθρωποι από ξύλο περιμένουν την άφιξη των ανθρώπων από καλαμπόκι, οι πρώτοι με φόβο κ οι δεύτεροι με ελπίδα. Ρώτησα τον γερο-Αντόνιο τι χρώμα ήταν το δέρμα των ανθρώπων από καλαμπόκι και μου'δειξε διάφορους τύπους καλαμποκιού με διάφορα χρώματα, και μου είπε πως ήταν απ' όλα τα δέρματα, αλλά κανείς δεν ήξερε καλά, γιατί οι άνθρωποι από καλαμπόκι, οι άντρες και οι γυναίκες οι αληθινοί, δεν είχαν πρόσωπο..."

SUBCOMAΝDANTE INSURGENTE MARCOS

Πέμπτη 25 Ιουνίου 2009

O anarxikos trapezitis

1 σχόλιο:

prwtovulia autodiaxeirizomenwn estiwn panteiou είπε...

Εξοργιστικά σωστή καταγραφή τού προβλήματος .
Τελικά οι ποιητές είναι πράγματι τελείως φυσικοί = πραγματικά αναρχικοί ;
Πάντως ο Pesoa δείχνει να είναι ο πιό συνειδητοποιημένος αναρχικός ποιητής.
Άραγε ο ίδιος ζούσε "αναρχικά" , με την εικόνα τού αναρχικού που έχουμε εμείς σήμερα ; Νομίζω πως δεν έχει σημασία να σταθούμε σ' αυτό . Έζησε όπως οι κοινωνικές (ευρύτερες και στενότερες) συνθήκες , σε συνδυασμό με τις φυσικές του δυνατότητες τού επιτρέψανε - τον διαμορφώσανε .
Το σπουδαίο είναι ότι , όπως και άν ζούσε, μπόρεσε να δεί και πεί αυτά που μάς λέει : Και στον αναρχικό Τραπεζίτη και με την άμεση ποίησή του .
Λίγοι νομίζω έχουν πετύχει να προσεγγίσουν το σύνθετο πρόβλημα τών σχέσεων :
(ελευθερίας Χ τυραννίας // κοινωνικών θεσμών Χ αναρχίας Χ ατομικότητας Χ συλλογικότητας) τόσο βαθειά , στον πυρήνα τής ουσίας του .
Και το σπουδαιότερο :
Συνεπής στην ουσιώδη ιδέα τής αναρχίας ο Pesoa δεν διδάσκει κανένα , λέει μόνο για τον δικό του δρόμο .

Pesoa per sempre !!!!!

K.Kapadoks

P.S. Θάθελα πολύ να άκουγα για το θέμα αυτό την άποψη τού Γιώργου Βέλτσου , μιά και είναι ο ίδιος ποιητής , με πολύ πλατειά και βαθειά μόρφωση , συχνά προκλητικά ελεύθερος στις θέσεις και εκφράσεις του (τόσο που μπορεί και να χαρακτηριστεί και αναρχικός), αλλά συμβαίνει και να είναι καθηγητής στο Πάντειο Παν/μιο, οπότε μετέχει κάπως έτσι και στους κοινωνικούς θεσμούς . Λέω , άν γινόταν θα είχε πολύ ενδιαφέρον .
K. K.s